Case Study

UX/UI Overhaul voor Maasstad Ziekenhuis

UX/UI Overhaul voor Maasstad ZiekenhuisUX/UI Overhaul voor Maasstad Ziekenhuis

Klant.

Het Maasstad Ziekenhuis is hét ziekenhuis van Rotterdam-Zuid. Het onderscheidt zich door zijn eigen brandwondencentrum en hoogwaardige klinische zorg op verschillende specialismen. Herkenbaar aan zijn oranje kleur en diverse certificeringen voor topkwaliteit zorg.

Probleem.

Het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam had een ontwerper nodig om een grondige herziening uit te voeren van hun bestaande vacaturewebsite, WerkenBij. Deze website is onderscheiden van hun hoofdsite, omdat het uitsluitend bedoeld is voor het werven van nieuwe medewerkers voor het ziekenhuis. Aanvankelijk hadden ze een bureau ingeschakeld voor de eerste iteraties, maar waren ze ontevreden over het resultaat. (Afbeelding: Oude website)

Het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam had een ontwerper nodig om een grondige herziening uit te voeren van hun bestaande vacaturewebsite, WerkenBij. Deze website is onderscheiden van hun hoofdsite, omdat het uitsluitend bedoeld is voor het werven van nieuwe medewerkers voor het ziekenhuis. Aanvankelijk hadden ze een bureau ingeschakeld voor de eerste iteraties, maar waren ze ontevreden over het resultaat. (Afbeelding: Oude website)Het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam had een ontwerper nodig om een grondige herziening uit te voeren van hun bestaande vacaturewebsite, WerkenBij. Deze website is onderscheiden van hun hoofdsite, omdat het uitsluitend bedoeld is voor het werven van nieuwe medewerkers voor het ziekenhuis. Aanvankelijk hadden ze een bureau ingeschakeld voor de eerste iteraties, maar waren ze ontevreden over het resultaat. (Afbeelding: Oude website)

Oplossing.

Ik begon met het bestuderen van hun huidige website, waarbij ik een uitgebreid overzicht maakte van alle pagina's en mogelijke gebruikersstromen. Na het voltooien van dit overzicht heb ik het aantal unieke pagina's geëvalueerd, waaruit bleek dat hoewel de website tal van pagina's bevatte, de meeste onderscheidingen te vinden waren in de inhoud in plaats van het ontwerp. Ik identificeerde twaalf afzonderlijke pagina's die voor de klant moesten worden gemaakt. Ik begon met de homepage en de individuele vacaturepagina en ging vervolgens door met het werken aan de overige pagina's. De initiële iteraties worden hieronder gepresenteerd ter beoordeling.

No items found.

Resultaat.

Met de feedback van de klant ben ik doorgegaan met het afronden van het ontwerp. Om dit te bereiken, heb ik herbruikbare componenten in het ontwerp geïntegreerd. Een voorbeeld hiervan is het gebruik van gemeenschappelijke 'kaarten'. Deze kaarten delen een uniform ontwerp, maar tonen informatie die specifiek is voor elke pagina. Dit heeft het proces aanzienlijk versneld, waardoor ik het nieuwe ontwerp prompt aan de klant kon leveren. Raadpleeg de afbeeldingen voor het uiteindelijke resultaat.

No items found.

Extra deliverables.

No items found.